Zoekmachine optimalisatie door specialisten

Misschien heeft u al een website gevuld met teksten waar u trots op bent. Teksten die precies omschrijven waar u voor staat, wat u verkoopt en hoe men u kan bereiken. Als u al helemaal tevreden bent met de teksten op uw website, maar ze leveren nog geen verbeterde prestaties of conversie op, dan kunnen we u helpen de bestaande teksten te verbeteren. Het optimaliseren van uw teksten voor zoekmachines wordt door marketeers SEO, Search Engine Optimization, genoemd.

Waarom tijd investeren in SEO?

Een eenvoudige manier om zoveel mogelijk verkeer naar uw website te leiden, is door middel van zoekmachines. Deze brengen namelijk gericht verkeer voor bepaalde zoekwoorden naar uw website zonder dat u daarvoor hoeft te betalen. Stel dat u een eigen handel heeft in kattensnoepjes. Als uw website geoptimaliseerd is, dan kunnen mensen u vinden wanneer ze zoeken op bijvoorbeeld 'kattensnoepjes kopen' of 'de lekkerste kattensnoepjes'. Zo krijgt u verkeer binnen, wat gericht op zoek is naar de producten die u verkoopt.

Helaas leert onderzoek ons dat de gemiddelde Google-gebruiker lui is. Minder dan 10% bezoekt bijvoorbeeld de tweede pagina zoekresultaten. Als het niet op de eerste pagina te vinden is, dan zal het er wel helemaal niet zijn. Zo lijkt de gedachte van de gebruiker. Hoe hoger uw pagina dus staat op Google, hoe groter de kans is dat deze gevonden wordt door uw klanten.

Hoe kan ik mijn SEO optimaliseren?

Om tegenwoordig bezoekers te trekken voor uw pagina, komt u bijna niet meer om geoptimaliseerde teksten heen. De manier waarop de content op uw website geschreven is, is uitermate belangrijk omdat grote zoekmachines algoritmes loslaten op teksten. Waar vroeger de hoeveelheid woorden op een pagina van belang was, zo wordt tegenwoordig meer gekeken naar het aansluiten van de tekst op de gebruikersintentie.

Gelukkig kunt u zelf een hele hoop doen om de zoekmachines op het juiste pad te zetten. Zorg ervoor dat elke pagina een duidelijke titel (h1) bevat, met daaronder subkopjes (h2, h3, h4). Op deze manier wordt de hiërarchie van uw content voor zoekmachines duidelijk. Ook kunt u er zelf voor zorgen dat een afbeelding een alt-tekst bevat. Deze tekst beschrijft wat er te zien is op de afbeelding, omdat Google niet kan analyseren wat er op de afbeelding staat. Door middel van deze tekst geeft u de zoekmachine dus meer duidelijkheid over wat er op uw pagina te vinden is.

Een laatste stap kunt u maken door aan te sluiten op de gebruikersintentie. Dit doet u door middel van het tonen van inleving in het gedrag van uw klant: op welke woorden zoekt mijn klant? Waarom wil een klant mijn website bezoeken? Vaak blijkt deze laatste stap lastig, omdat er een hele hoop onderzoek voor nodig is, voordat u een van deze deelvragen kunt beantwoorden. Bij Hoekstra & Veldhuis ontzorgen we deze laatste stap. We doen onderzoek naar gebruikersgedrag, zoekwoorden en concurrenten. Op deze wijze optimaliseren we pagina's aan de hand van de laatste inzichten in zoekmachineoptimalisatie.

Waarom kiezen voor Hoekstra & Veldhuis?

Wanneer u kiest voor Hoekstra & Veldhuis, kiest u voor gedreven krachten die ervaren zijn in het schrijven van SEO-teksten. We gaan met u in gesprek over uw wensen en denken met u mee over de mogelijkheden die er zijn om uw website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen. Voordat we beginnen aan het schrijven van uw SEO-teksten, lezen we ons in. We willen namelijk graag meer weten van het onderwerp waarover we gaan schrijven. Verder voeren we een zoekwoordenonderzoek uit.

Ook wanneer uw website tweetalig of Engels is, kunnen we u van dienst zijn. We hebben ervaring met het schrijven van verschillende Engelstalige teksten, alsook met het vertalen van teksten van Nederlands naar Engels en omgekeerd. Naast onze ervaren SEO-deskundigen, hebben we namelijk ook medewerkers met een master in de Engelse Taal en Cultuur.

Klaar voor de volgende stap?

Neem direct vrijblijvend contact op. We denken graag mee.

Neem direct contact op